Zdraví 

Pěstuje se již po tisíce let a je stále aktuální

Len je surovinou, která má skutečně dlouhou tradici a je přínosem pro mnoho generačních skupin. Především se o něm hodně mluví ve spojitosti s textilním průmyslem, což je naprosto pochopitelné, protože jeho stonek obsahuje vlákno, které se dále zpracovává. Nás ale mnohem více bude zajímat jeho semeno, které se stalo vlastně takovou přínosnou superpotravinou pro naše zdraví. Len mimo jiné velmi krásně kvete a jeho modravá barva láká doslova k utrhnutí, jenomže to bychom se ochudili o velmi prospěšnou surovinu. Když přijde čas, tak získáme malá, hladká a tmavě hnědá nebo i taková zlatavá semínka, která mají celkem pevnou ochrannou slupkou.

Semínka jsou velkým přínosem pro zdraví

Ač se to moc nezdá, tak tyto semínka jsou naprosto skvělá, mají totiž tolik pozitivních vlastností, že je to až překvapující. Zejména podporují zdravé srdíčko, podporují skvěle trávení, působí protizánětlivě, dokonce pozitivně ovlivňují naši krev a působí preventivně proti ucpávání cév. Obsah vlákniny je pro nás zcela zásadní, protože obsahuje jak rozpustnou, tak nerozpustnou část. Dokonce snižuje vstřebávání cukrů do krve, což je dobrá zpráva pro lidi, co trpí cukrovkou. I když je tak malé, tak snižuje pocit hladu a to dokonce postačí jedna čajová lžička semínek a je po hladu. Lněná semínka Naklíčeno jsou také dobrým zdrojem bílkovin a tak jejich konzumace potěší vegany, vegetariány nebo jedince s přecitlivělostí na mléčné výrobky.

Jak správně konzumovat semínka?

  • V první řadě je velmi nutné, aby došlo nějakým způsobem k poničení ochranné slupky semínka. To můžeme provést buď rozkousáním, nebo mletím. Jinak totiž nebude mít žádný efekt a trávicím traktem projde, aniž by cokoliv udělalo nebo si ho snad někdo všiml. 
  • Rozemleté semínko lze přidat do jogurtů, kaší, pudinků, prakticky kamkoliv.
  • Dají se použít jako posyp na pečivo nebo slané výrobky.
  • Velmi chutné jsou krekry, kdy potřebujeme jen lněné semínko, sýr, koření a vejce.

Ke správné konzumaci nám stačí jedna čajová lžička lněného semínka denně.

I-články Facebook Like
  • 4
    Shares

Related posts