Auto Moto 

Vyšperkujte svou dvanáctsettrojku k naprosté dokonalosti!

Stojí vám na zahradě či v garáži Škoda 1203? A víte, že máte doma hotový poklad?

Za totality to byly běžné sanitní vozy, nad nimiž se nikdo nepozastavoval. A mnohdy i velmi poruchové, jak ostatně dokládají filmové pasáže třeba z proslulých Básníků. Dnes je ale Škoda 1203 skutečnou relikvií. A k tomu pojízdnou!

Bezkapotová karoserie a pohon zadních kol

Slavná dvanácettrojka je pověstná hned z několika důvodů. Unikátní je především díky své samostatné bezkapotové karoserii v kombinaci s přední převodovkou a pohonem zadních kol. Ve své době ale šlo o nejrozšířenější malé užitkové vozidlo disponujícím velkým užitným prostorem srovnatelným se současnými pick-upy. I proto po roce 89 pomohlo spoustě jedinců s rozjezdem vlastní firmy. Jako všechny totalitní vozy ale samozřejmě i dvanáctsettrojka měla své mouchy. Řidiči si stěžovali na přehřívající se motor, potíže se řazením a ne zrovna dobré jízdní vlastnosti bez adekvátního zatížení.

Náhradní díly Škoda 1203

V současné době na silnici na dvanáctsettrojku téměř nenarazíte. V garáži si tyto vozy hýčkají jen sběratelé a skuteční fandové značky Škoda. Tu a tam je ale možné narazit na nějaký ten repasovaný model. Dobrou zprávou je, že i na starší modely je možné dnes sehnat náhradní díly Škoda 1203. K sehnání je karburátor, ventilátor chlazení, hlavní brzdový válec, olejový filtr, startérový spínač i samotný startér Škoda 1203.

Něco málo z historie

Jinak se samotným vozidlem je spojená docela dlouhá historie. První prototyp šestsettřináctky byl postaven již v roce 1967 pod označením Š 979. Skutečná Škoda 1203 byla vyrobena v závodě ve Vrchlabí rok poté. Po dalších pěti letech následovala modernizovaná verze typ 776. Další modernizace přišla v letech 1985. V roce 1999 šestsettřináctce přibyly plastové nárazníky a do některých vozů se montoval vznětový motor Volkswagen. Za koncem velkoplošné výroby stály především přísné emisní limity. Ukončena krátce na to byla i malosériová výroba. Poslední m modelem každopádně byl TAZ 1500.

Related posts

Leave a Comment